المتابعون

الخميس، 21 أبريل 2011

Sukan Terapi Bekam (Hijamah Al)


Sukan Terapi Bekam (Hijamah Al)

 
Dr Ahmed Helmy Saleh

Dr_ahmedcupping@yahoo.com


 
subjek Sukan Bekam sangat menarik, saya mulai bekerja di bidang ini setelah saya melihat Rasul Allah (saw) peranan dalam terapi Bekam dan ketenteraman awam untuk menggunakan cupping, dia (saw) menggunakan cupping paha-Nya dari keseleo itu di atasnya, saya terinspirasi oleh aplikasi ini di bidang kecederaan sukan, juga campur tangan dalam kes pertolongan pertama, termasuk membuat cupping.



Saya mula bekerja di daerah ini, pekerjaan saya di bidang perubatan sukan memberi saya menyokong dan memperkayakan pengalaman saya dalam Terapi Bekam dan hubungannya dengan kecederaan sukan, saya menulis tentang bekam terapi dan bagaimana menggunakannya untuk mempengaruhi dalam kes kecederaan sukan, dan masih banyak lagi, itu dalam pekerjaan besar saya sebuah buku yang komprehensif bagi ilmu Bekam Terapi meliputi dasar-dasar Terapi Bekam dan sukan pada tahun 2006/2007.

Pada tahap penerbitan ilmiah di bidang kop dan hubungan mereka dengan sukan anda menemukan dua buku, yang pertama adalah buku saya dan buku lain.

Buku pertama berbicara tentang cupping dalam bidang sukan buku diterbitkan pada tahun 2007 pertama dari mereka dalam bahasa Arab, dan yang kedua dalam bahasa Bahasa Inggeris, dan cetak di Jerman.

Penulis Pertama: Ahmed Helmi Saleh, saya bercakap dalam buku saya berjudul "Whole dalam cupping terapi", saya bercakap tentang bekam terapi dan ubat-ubatan Sukan:




- Cupping fisiologi Penyembuhan dan rawatan pada luka Sukan.

- Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya dalam pertolongan pertama, dan bagaimana menerapkan.

- Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya dalam penyembuhan (pemulihan kelajuan).

- Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya sebagai penggerak dalam bidang sukan.

- Aplikasi dalam cupping sukan (cupping Urut untuk menangani kecederaan).


Buku II oleh penulis: ilkay Zihni Chirali, berjudul "Obat Tradisional China terapi cupping" Dan berbicara tentang bekam terapi dan ubat-ubatan Sukan.

Kedua-dua buku yang diterbitkan pada tahun yang sama 2007, pendaftaran buku Arab pada tahun 2006.


kemudian foto-foto menunjukkan cupping saya mempunyai beberapa atlet dalam Olympad Beijing pada tahun 2008, berurusan dengan banyak media Barat.


Telah melakukan beberapa penyelidikan pada cupping dalam sukan kemudian di perguruan tinggi pendidikan jasmani di Mesir dan Rusia, termasuk apa yang telah dibahas dan yang masih dalam penyelidikan, termasuk dua makalah (untuk dgree Master) di Universiti Tanta Fakulti Pendidikan Jasmani, salah satu penulis "Ahmed Hilmi" pada tahun 2009 tentang Carpal Tunnel Syandrome. Dan yang lain untuk sakit punggung oleh penyelidik, "Safwat Musa" pada tahun 2009.

Tapi apa definisi sukan cupping, anda perlu memahami bahawa definisi cupping sukan di definisi sebagai berikut:

Sukan Bekam adalah penjatahan aplikasi pengelola cupping dengan atlet untuk digunakan dalam pertolongan pertama, pemulihan dan penyembuhan kembali, untuk mencapai Sukan terbaik borang, yang bertujuan untuk mencapai penyembuhan dan relaksasi dan untuk mengembalikan vitalitas dan membantu menjaga kekuatan dan fleksibiliti. Kering dan berdarah dan urut menangkupkan cawan hawa (urut bekam) dan Air cupping jenis yang paling banyak digunakan cupping dalam bidang sukan.

  












Sukan menangkupkan diajukan


- Bekam Terapi fisiologi Penyembuhan dan rawatan pada luka Sukan.
- Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya dalam pertolongan pertama, dan bagaimana menerapkan. - Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya sebagai penggerak dalam bidang sukan.
- Sukan Terapi Bekam (Al Hijamah) dan peranannya dalam penyembuhan (pemulihan kelajuan). - Aplikasi dalam sukan cupping (cupping Urut, pemulihan kecederaan).




 
sukan Bekam Fungsi

Jelas menyoroti peranan Bekam Terapi dalam mencari penyelesaian untuk beberapa masalah untuk para atlet pada masa yang sama, Terapi Bekam bekerja untuk:

1 - mempercepatkan penyembuhan melalui pemulihan ketahanan terhadap asam laktat.
2 - wajah tersesat atom oksigen, sehingga menjaga vitalitas individu dan kecekapan fungsional. 3 - jumlah yang setara hemoglobin dalam darah, berbanding dengan apa yang berlaku di peringkat aktiviti fizikal gangguan akibat peningkatan kepekatan darah akibat prestasi yang tidak diperingkat.
4 - kemajuan dalam kegiatan pemulihan untuk yang selamat dan cepat.
5 - Sumbangan untuk persiapan sukan sebelum latihan atau aktiviti kompetitif melalui pelbagai teknik, urut terutama kop dan semua jenis Bekam air.
6 - cupping bekerja sebagai penapis bagi darah untuk memburu anomali di mana mana kerja cupping untuk memurnikan darah oleh Selektif kriptografi melalui pemurnian darah melalui utama dan 30-kelapan ventrikel yang kiri ke jaringan tubuh dan kemudian kembali ke atrium kanan, di mana masih cucurbitula rata-rata 5 s dengan mana banyak dari program utama dari darah, yang akan bererti pencalonan dan pemilihan bahagian-bahagian darah dan meningkatkan aliran darah terhambat oleh lulusan Marqlat dalam darah, yang bermaksud pampasan agama sangat penting untuk rangkaian cekap.

defisit Vital: adalah kurangnya bekalan sel-sel dengan keperluan mereka makanan, oksigen dan tenaga vital, yang menyebabkan reaksi negatif dalam sel-sel cuba untuk memenuhi keperluan dari setengah pengangguran.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق